Világpremier: az első Heidelberg Primefire 106

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

Üzembe helyezték az első Heidelberg Primefire 106, 70x100 cm formátumú digitális nyomógépet. A nyomdai szolgáltató a németországi Obersulmban található MPS Multi Packaging Solutions, amely az amerikai atlantai WestRock csomagolási konszern része.

A német nyomdai szolgáltató Európa negyven csomagolóanyag-gyártója számára tartott gyakorlati bemutatót, amelyen 70 cég, illetve képviselet vett részt. Steffen Schnizer ügyvezető szerint a Primefire 106 az első olyan digitális nyomógép, ami képes kielégíteni a megrendelők magas minőségi követelményeit, hiszen 1200 dpi-vel, vagy több mint 10 milliárd ponttal nyomtat egy ívre.

Gyakorlati példákkal demonstrálta az MPS az extrém rövid átállási időket, a tökéletes élességet és nyomatfényességet, és azt a tényt, hogy a nyomatbeállás gyakorlatilag azonnal megtörténik. A nyomatok példányszáma akár egy darab is lehet, ami nemcsak a perszonalizálásban mutatkozik meg. A kozmetikai csomagolásokon így egyedi nevek és üzenetek elhelyezése is természetessé válik.

Becslések szerint a csomagolóanyag-gyártás a nyomdaipari termelés egyik legdinamikusabban növekvő szegmense, amely az elkövetkezendő öt esztendőben is világviszonylatban évente több mint 3%-kal növekszik, ezen belül pedig a digitális részesedés elérheti az 20%-os nagyságrendet is.

A Heidelberg 2018-ban felállítja dél- németországi megrendelőjénél a második Primefire 106 berendezést, és 2019. első negyedévében történik meg az első külföldi installáció. A Heidelberg közlése szerint a wiesloch-walldorfi üzemben a Primefire 106 gyártási kapacitásokat már most 2019 közepéig lekötötték, ezért a jelentős érdeklődés kielégítése érdekében a gyártókapacitások további bővítését tervezik.

 

Heidelberg Packaging Day

Mintegy háromszáz nyomdaipari szakembernek csomagolástechnikai napot tartott a Heidelberg.

A digitális nyomtatás mellett a hagyományos ofszettehnikát is bemutatták. Különös hangsúlyt fektettek az intelligens hálózati folyamatokra, az automatizálási megoldásokra. Ötleteket adtak a nagy mennyiségű csomagolóanyag-gyártás és az igényes felületnemesített faltkartongyártás területein. Az utóbbit a luxusmárkák gyártásához javasolják.
A Heidelberg megítélése szerint az elkövetkező öt évben évi 3 százalékkal, vagyis mintegy 20 százalékkal nő a digitális nyomtatás piaca. Az exkluzív felületnemesített csomagolóanyagokat főképp a kozmetikai és parfümipar igényli. A vásárlási döntés többnyire a point of sale helyeken, a magas minőségű csomagolóanyagok láttán történik.
A Heidelberg push to start koncepcióról a push to stop filozófiára vált, miszerint a nyomtatási folyamat automatikusan történik, és azt csak esetlegesen kell manuálisan korrigálni.
 



 

Share

Kiegészítő információk