Aktuális számunk hirdetői

Szakmai oktatás Németországban

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

Németországban sem könnyű kérdés a szakmai utánpótlás, ezért a legkülönbözőbb fórumokon – nem szégyellve a nyomdaipar kifejezést, sőt, azt még nem is angolosítva – a legkülönbözőbb helyeken kampányokat folytatnak ennek népszerűsítésére a pályaválasztás előtt álló fiatalok körében.

Ennek lényege, hogy ismertetik a nagyságrendeket, vagyis 8300 vállalkozás közel 136 ezer alkalmazottal, az ágazat éves árbevétele stabilan 20-21 milliárd euró.

 „Biztosan találsz állást lakóhelyed közelében.”

A németek azt is közlik, hogy annak ellenére, hogy a klasszikus nyomdaipari termékek iránti kereslet csökken, minden más nyomtatással készül, pl. a mobiltelefontokok is. A nyomdaipar ma már adatfeldolgozás, színegyeztetés, anyagvizsgálat, gyártási technológia kiválasztása és gombnyomásra 1-5 millió oldal készíthető akár óránként. Vagyis „Biztos állás. De ez biztos!” Mindezt egy egyszerű, 2016-os nettó reklámárbevétel-diagrammal is alátámasztják.

A szakmunkásképzés vonatkozásában az államilag támogatott és fizetett magánképzések mellett a gyártók és a szolgáltatók duális képzést is biztosítanak. A szakképzésben a szakmák neve: médiatervező (digitális és nyomtatott), médiatechnológus (nyomtatás, szitanyomtatás és kötészeti továbbfeldolgozás). Ezenkívül képeznek még könyvkötőket és csomagolástechnológusokat is. A szakmák jellemzésére a szakmunkás helyett technológus kifejezést használják.

 

Share

Kiegészítő információk