Aktuális számunk hirdetői

Az értékre, ne a költségre koncentráljon!

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

Nagyot durrantott a Konica Minolta

Magyarországon is bemutatta, és mostantól hozzáférhetővé teszi a Konica Minolta Európában forgalmazott technológiáit. Ezt Regionális Innovációs Konferenciáján és Kiállításán jelentette be a Ferihegyi Repülőtér 1. terminálján 2017 októberében. Az egész napos rendezvény mintegy 31 előadását a Konica Minolta Japán, Anglia, Németország és Magyarország csúcsvezetői és együttműködő partnereinek képviselői tartották. Minden előadás az innovációról, új üzleti megoldások fejlesztéséről, és a végső célról, a profit növeléséről szólt.

Kószás Attila, a Konica Minolta Magyarország marketingigazgatójának szervezőmunkáját dicséri a nagy sikerű rendezvény, amelyen több mint 500 nyomdaipari és marketingszakember vett részt. A plenáris ülésen és a három szekcióban 31 előadás hangzott el. A Nyomdaipari és ipari nyomtatás kiállításon  a toneres, a lézeres és a tintasugaras digitális berendezéseit láthatták az érdeklődők. Ezek között kis- és nagyformátumú, különböző termékeket előállító rendszerek működtek. A kiállítás high-lighs berendezései a KM1 B/2- formátumú tintasugaras, a 3D-nyomtató, valamint az MGI digitális felületnemesítő rendszere  voltak.  Nagy  érdeklődés  övezte a Lexus és Tesla személygépkocsik tesztvezetését.

A következőkben az elhangzott előadások gondolatébresztő és -formáló tartalmából igyekszünk üzeneteket átadni. A Konica Minolta nevet helyenként KM-ként rövidítjük.

 

Tom Taiko, a Konica Minolta japán anyavállalat elnöke

A Print & Publishing kérdésére kifejtette, hogy a digitális nyomtatás piaci szegmensei  további  jelentős  növekedés  előtt  állnak. A technológiai fejlesztések magasabb színvonalat és szolgáltatást nyújtanak a nyomdaipari szolgáltatóknak, kedvező bekerülési  áron.  Ezért  sem  várható,  hogy a közeljövőben jelentősen csökkentenék a gyártók a klikkdíjakat vagy a festékárakat. A KM továbbra is saját cégeire, akvizíciós és stratégiai partnereire támaszkodva folytatja fejlesztéseit.

 

Székely Dániel, a Konica Minolta Magyarország ügyvezető igazgatója

Bevezetőjében hangsúlyozta, hogy szükség van a nyomdai és marketingszakemberek szoros együttműködésére, így lehetséges a megrendelők igényeinek megértése és kiszolgálása. A rendezvény célja a gondolatformálás és inspiráció. A KM tudatos stratégia mentén dolgozik. Az innovációs konferencia ezt mutatja be, ismertetve a technológiai világpiaci trendeket. Célja: a  gondolatformálás és az üzletfejlesztés. A résztvevőknek saját útjuk megválasztása után a KM további inspirációkat és képességeket ad.

 

Charles Lissenburg ügyvezető igazgató és Hans Huijsing programmenedzser, Konica Minolta Business Solutions Europe nyomdai üzletág

Mostantól az értékre, ne a költségre koncentráljunk! Hiszen a végeredmény, a profit a fontos. Vonatkozik ez termékre, technológiára egyaránt. Meg kell mutatnunk a nyomdatermékek többletértékét. Az innováció többek között automatikusan elvégzi a korrekciókat, kiváltva a drága emberi erőforrásokat.

A címkepiac 80-90%-a már digitálisan készül. A középkategóriában 6%-os szegmens kizárólag digitális technológiával készül, mert itt olcsóbb a beruházási költség,  mint  a  hagyományos  nyomtatásnál. A  drágább  működtetés  ellenére  nyereséges a termelés. A KM a címkenyomtatásnál tonertechnikát használ tekercsről tekercsre. MGI toneres JETvarnish technológiával, felületnemesítéssel a sztenderd termékekről átállhatunk az értéknöveltekre.

2020-ra a digitális nyomtatásból származó árbevétel 50% lesz, miközben mennyiségi részaránya csak 37%-ra emelkedik. Amíg 2010-ben a munkák 15%-a aznap, 30%-a pedig másnapra kellett, addig ez az arány 2020-ra 30%, illetve 50% lesz.

 

Steve Lister innováció és fenntarthatóság osztályvezető, Konica Minolta Marketing Services

„Innovatív megoldások a marketing területén. Növelje üzletének hatékonyságát!”

Üzenetek emberektől embereknek az ügyfelek érdekében áramlanak. Ez releváns, gyors kapcsolat kiépítését igényli az ügyfelekkel. A terméket kreatív, dinamikus módon kell megvalósítani idő- és költségmegtakarítás mellett. Az ügyfelekkel történő együttműködés bevonása az innovációs folyamatba elengedhetetlen.

 

Ulbe Jelluma ügyvezető igazgató, Print Power Europe Limited

„A mai digitális világban a nyomtatott média reneszánsza”

A Print Power célja a nyomtatás hatékonyságának bebizonyítása a média- és marketingiparnak,  a  márkatulajdonosoknak. A nyomtatott marketinganyagok mennyisége ma is négyszer nagyobb, mint a nyomtatott reklámoké a médiákban. Érdemes megkérdőjelezni a digitális médiák hatékonyságát, hiszen van rajtuk kívül más világ, ez a print hatékonysága. A médiamix hatékonysága verhetetlen.

 

Victor Abergel alelnök, MGI Digital Graphic Technology

„Hozzáadott érték és az értékesítési profit növelése”

Ofszet- vagy digitális nyomtatás... ma már nem egy nagy szám. Közel azonos minőségben mindenki tudja ezt. A megkülönböztethetőséget, többletértéket a kötészet adja. Többek között erre összpontosít az MGI. A drupa 2016 kiállításon a KM 40%-os főrészvényessé vált az MGI-ben. A KM mostantól az MGI hivatalos forgalmazója. 170 alkalmazottból 70 K+F-fejlesztőt és emellett 20 PhD-hallgatót foglalkoztat az MGI. 4–6 színes lézeres gépek 17. generációját gyártja. Több ezer fémszínt kezelnek.

 

John Corrall ügyvezető igazgató, Industrial Inkjet

„Tintasugaras nyomtatás: a jelen vagy a jövő ígérete? Egyedi igények kielégítése az ipari tintasugaras nyomtatási technológiákkal”

Sikeresen bemutatkozott a Konica Minolta KM1 inkjet-technológiájával a biztonsági nyomtatás, a gyógyszeripar, a címke-, dekor- (tapéta, padlólapok) és nagy volumenű élelmiszer-nyomtatás felhasználási területein. A másik 27 tonnás berendezésével 3D-termékek nyomtathatók. A KM inkjet-fejeit kombinálja flexonyomó gépekkel. Ipari KM nyomtatók működnek Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, többek között környezetbarát vizes bázisú festékekkel.

Az inkjet-nyomtatás előnye a gyorsaság, a változó tartalom, a minőség, az érintkezésmentes nyomtatás és a 2D-, valamint 3D- munkák. Ha erre nincs szüksége, akkor jobb, ha hagyományos nyomtatást alkalmaz, mert az inkjet-festék 3-5-ször drágább a hagyományosnál.

 

Mark Hinder piacfejlesztési vezető, Konica Minolta Business Solutions Europe

A „KM1 B/2-es tintasugaras digitális nyomdagép – magyarországi premier” bemutatóján magát a KM1 technológiát ismertette, amiről már magazinunk is beszámolt.  Röviden: a KM1 a HP 10 000 és a Fuji Jet Press alternatívája.

A munkák kis példányszámúak, és 24 órán belül kellenek. Mark Hinder a digitális nyomtatás üzleti modelljének fejlesztési, növekedési lehetőségeit elemezte. Ennek alapja, hogy a veszteséges munkákat ne vállaljuk el. A nyomtatási árnak tartalmaznia kell az innováció költségét. Csak nyereséggel dolgozhatunk!

 

Faragó Sándor nyomdaipari üzletág értékesítési vezető, Konica Minolta Magyarország

„Kis példányszámú címkenyomtatásban rejlő piaci lehetőségek”

A címkemunkák 60%-a 10 ezer példány alatti, és még ezek is mutációkat tartalmaznak. A címkepiac ugyanazt az evolúciós utat járja be most, amit az ívesofszet tíz éve kezdett.

 

Szamalovits Tamás értékesítési menedzser,  EFI

„Szélesformátumú technológia által nyújtott üzleti növekedés lehetősége”

Az EFI alapterméke a világ egyik vezető szoftvermegoldása, a Fiery RIP. Akvizíciók után az EFI belépett az LFP-, textil-, kerámia-, címke- és ipari nyomtatás piacaira  is.  Saját  maga  festékeket  is  fejleszt. A közelmúltban stratégiai jellegű együttműködésbe kezdett a Konica Minoltával.

 

Dr. Schulz Péter műszaki igazgató, P&E Mérnök és Nyomdász Műszaki és Szolgáltató Kft.

„Színmenedzsment szerepe a magas minőségű ügyfélkiszolgálásban”

Piaci trendekkel, a megnövekedett színminőséggel foglalkozott dr. Schulz Péter a colormenedzsment szerepének fontossága mellett. Összehasonlította az ofszet- és a digitális technológiákat és piaci szegmenseiket. Kulcskérdés a gazdaságosan kinyomtatható példányszám.

 

Share

Kiegészítő információk