Tizenegy százalékkal nőtt tavaly a hazai reklámköltés

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

Tavaly 216 milliárd forint volt a hazai reklámköltés, ami 11,2 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot – áll a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) által publikált adatsorban.

Képtalálat a következőre: „reklámszövetség logo”Az összesítés szerint – 22 százalékos bővülést mutató közel 66 milliárdos költéssel – az internet adja e „reklámtorta” legnagyobb szeletét, a második helyen a televízió végzett, 56 milliárd forinttal; ez 8,6 százalékos javulást mutat. A harmadik legnagyobb szegmens a nyomtatott sajtóé, amelynek 32,4 milliárdos hirdetési bevétele négy tizedszázalékos javulást jelent, míg a direkt marketing 31,9 milliárdja 8,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot.

A közterületi piac 16,4 milliárd forintos bevétele 8,1 százalékos emelkedés eredménye, az ambient eszközök 2,75 milliárdja 2,4 százalékos bővülést jelez; 5,6 százalékkal ugrottak meg a rádiós hirdetési bevételek, összegük 9,6 milliárd forint körüli az MRSZ adatsora szerint.

A kimutatás szerint arányaiban tavaly a mozireklám fejlődött a legnagyobb mértékben, mintegy 2,4 milliárd forintos értéke a másfélszerese az egy évvel korábbinak. Az MRSZ hangsúlyozza: a hazai GDP-arányos reklámköltés még mindig elmarad a válság előttitől, hiszen 2008-ban ez az arány 0,9 százalék volt, míg tavaly csak 0,6. /mti/

Share

Kiegészítő információk