WORLD Press Trends 2017: A bizalom a siker legújabb forrása

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

A bizalom a radikális változások és a jövőbeli sikerek legfontosabb tényezőjévé vált annak ellenére, hogy a hagyományos média iránt még sosem volt tapasztalható ekkora bizalmatlanság. A World Association of Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA)  a berlini IFRA/DCX Expo alkalmából  publikált jelentése több mint 70 országból származó éves adatokat elemez.

Képtalálat a következőre: „WORLD Press Trends 2017”Két évvel ezelőtt volt a fordulópont a médiaipar számára, amikor is az üzleti modell alapjaiban változott meg: a hírmédiumok számára a legnagyobb bevétel az olvasóktól érkezett. Az ez évi kutatás megerősíti ezt a trendet, ugyanis 2016-ban az újságok összárbevételének 56 %-a a terjesztési értékesítésből (print és digitális) származott. A trend fő hajtóereje a bizalom, amely a kiváló minőségű újságírás segítségével  lojális közönséget épít. „A bizalom csökkenése a legnagyobb kockázat egy iparág számára, és minden erőfeszítésünknek arra kell irányulnia, hogy visszaszerezzük” – mondta Mr. Peyregne. „Korábban a figyelem volt a fő érték, manapság pedig a bizalom. A bizalom csökkenése erodálja üzleti működésünk alapját: a hiteles, első osztályú újságírást.”

A WAN/IFRA jelentés 3 fő témára fókuszál:

  • bizalom
  • az eléréstől a kapcsolatig
  • hirdetés újraindul.

Néhány hasznos megállapítás:

  • A globális digitális terjesztési bevételek 28 %-kal nőttek az előző évhez képest, 2012-2016 között pedig 300 %-kal! A trend folytatódik.
  • Az összes digitális bevétel több mint 30 %-át adják az olvasói bevételek.
  • Mindezek ellenére az újságok globális bevétele 2016-ban 2,1 %-kal csökkent az előző évhez képest, és az elmúlt öt évben ez a csökkenés 7,8%-os volt.
  • A print adja még mindig az olvasói bevételek túlnyomó részét, és ez tovább növekszik – az elmúlt 5 év átlagát tekintve 3 %-kal.
  • A becslések szerint 2016-ban a print a bevételek 91,6 %-át adta, 2012-ben ez az arány 95,1 % volt.
  • A printhirdetési árbevétel tovább csökkent, az elmúlt évhez képest 8 %-kal, az elmúlt 5 év átlagában pedig 26,8 %-kal.
  • A digitális hirdetési árbevétel 5 %-kal nőtt 2015-ről 2016-ra. Ez rámutat a kiadók előtt álló feladatra is, hogy nem csak több digitális bevételt kell produkálniuk, de új bevételi forrásokat is kell szerezniük, hogy a print miatti veszteségeket pótolni tudják.

Az internetes óriáscégeknek a digitális hirdetési árbevételek terén érvényesülő dominanciája ellenére, és amellett, hogy a kiadók nagy hangsúlyt fektetnek az olvasói bevételekre, a kiadók számára további lehetőségek adódnak, hogy a tortából nagyobb szeletet tudjanak a magukénak, ha szövetségeket alakítanak és kihasználják a kiváló minőségű márkájukban levő lehetőségeket.

Share

Kiegészítő információk